Załoga Jesteśmy po to, by pomóc Twojej organizacji

Ilona Pietrzak

Ilona Pietrzak

Ukończyła gospodarkę przestrzenną ze specjalnością strategie rozwoju zasobów ludzkich w regionie oraz kapitał ludzki w gospodarce opartej na wiedzy.
Wiceprezes Instytutu Spraw Obywatelskich. Szef działu pozyskiwania funduszy oraz Centrum KLUCZ wspierającego liderów NGO. Certyfikowany przez MPiPS doradca biznesowy podmiotów ekonomii społecznej, absolwentka  Programu „Menedżerowie NGO”. Angażuje się w tworzenie kampanii łączących przekaz merytoryczny z budowaniem INSPRO jako organizacji silnej i niezależnej.
Lubi robić właściwe rzeczy, siatkówkę i happy end’y. Interesuje się marketingiem politycznym oraz polską przestępczością zorganizowaną. W planach ma przejmowanie władzy nad światem 
Stosuje zasadę: Mówisz, że możesz – to możesz. Mówisz, że nie możesz – to nie możesz. Więc sobie wybierz.

Patrycja Kołomańska

Patrycja Kołomańska

Absolwentka historii oraz promocji sztuki Uniwersytetu Łódzkiego. Doświadczenie zdobywała w łódzkich instytucjach kultury oraz w sektorze prywatnym. Z INSPRO związana od 2012 r., gdzie działa m.in. w inicjatywach Centrum KLUCZ i Centrum Wspierania Rad Pracowników. Jej zainteresowania koncentrują się wokół zagadnień związanych z mediami, marketingiem i kulturą. Poszukiwaczka nowych trendów, zafascynowana niestandardowymi formami komunikacji takimi jak ambient media. Prywatnie miłośniczka dobrej kuchni, whisky słodowych i aktywnego spędzania czasu. Pełna wewnętrznej energii oraz zapału do działania.

Konrad Wójcik

Konrad Wójcik

Inicjator, propagator i uczestnik rozmaitych inicjatyw społecznych. Aktywista i współpracownik międzynarodowej organizacji Greenpeace.
W INSPRO, z którym współpracuje od 2007 roku, udzielał się przy inicjatywie Naturalne geny – Chcę wiedzieć, pracował nad rozwojem kampanii Tiry na tory, Obywatele Decydują i Obywatele KOntrolują. Odpowiada także za zaplecze technologiczne, informatyczne i graficzne INSPRO. Nadzoruje i sam projektuje materiały oraz zajmuje się stronami internetowymi inicjatyw. Pomaga w promowaniu projektów oraz zaistnieniem na portalach społecznościowych. Swoją wiedzą dzieli się z innym organizacjami jako doradca w Centrum KLUCZ. Prowadzi warsztaty m.in. o grafice w organizacjach, ochronie danych osobowych, wspiera w akcjach 1%. Niektórzy mówią o nim „scyzoryk wielofunkcyjny”.
Od 2014 roku wiceprezes Fundacji Kuźnia Kampanierów.
Przeciwnik bezmyślności i nietolerancji. Gorący zwolennik zdrowego współżycia z naturą. Lubi rower, góry i uśmiech na twarzach innych.

Marlena Zacharek

Marlena Zacharek

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Historyk sztuki, kulturaznawca Europy Środkowo-Wschodniej. Absolwentka studiów podyplomowych „CSR. Strategia odpowiedzialnego biznesu” na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
W przeszłości pracując w sektorze kultury m.in. przemieżała długie korytarze galerii Muzeum Narodowego w Warszawie.
Z działalnością dla dobra wspólnego związana od czasu aktywności w młodzieżowych organizacjach, przez zaangażowanie w studenckie projekty, aż po świadomy wybór drogi zawodowej.
W INSPRO od 2013 roku, razem z zespołem fudraisingowym, zajmuje się sztuką pozyskiwania funduszy. Wierzy, że świat można zmienić tylko działając razem dlatego niestrudzenie buduje międzysektorowe koalicje.
Prywatnie miłośniczka architektury, babskich spotkań i dobrego rosołu.

Katarzyna Górska

Katarzyna Górska

Absolwentka Policealnego Studium Zawodowego, kierunek: organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem. Doświadczenie zawodowe: 10 lat pracy w zawodzie księgowej. Ukończone liczne kursy związane z księgowością oraz z rozliczaniem projektów unijnych. Prywatnie: walczy ze stereotypem „Matki Polki”, mimo że rola matki jest dla niej bardzo ważna. Uwielbia oglądać mecze siatkówki z synem i układanie puzzli z córką. W wolnej chwili lubi czytać książki i układać sudoku. Wyznaje zasadę: ”lepsza gorzka prawda niż słodkie kłamstwo”. Zdarza się jej szybciej mówić niż myśleć – mimo to ma wielu sprawdzonych znajomych i przyjaciół. Pielęgnuje to, co ma, nie szuka nowości. Od 1997 r. w szczęśliwym związku. Jest typową kobietą: nigdy nie ma czasu, pieniędzy i w co się ubrać ale też… posadziła drzewo, wybudowała dom i urodziła syna 😉

Eksperci

Rafał Górski

Rafał Górski

Prezes Instytutu Spraw Obywatelskich. Absolwent Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Łódzkiego, Akademii Coachingu i Studium Menedżerskiego MiniMBA.
Społecznik od 1995 r. W latach 2000-2010 członek redakcji Magazynu Obywatel. Inicjator kampanii obywatelskich, m.in.: „Tiry na tory”, „Obywatele decydują” i „Żaden z powyższych”. Ekspert Centrum Wspierania Rad Pracowników i Centrum KLUCZ (Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej). Pomysłodawca „Kuźnii Kampanierów”. W latach 2013-2014 członek Komisji ds. kampanii społecznych w Polskim Radio. Felietonista Tygodnika Solidarność i współpracownik portalu WszystkoCoNajważniejsze.pl.
W czasie wolnym kształtuje ciało, umysł i ducha, przygotowując się do „Selekcji” – gry opartej na scenariuszach selekcji do oddziałów specjalnych typu GROM.

Sylwia Kobayashi

Sylwia Kobayashi

Coach, doradca i fundraiser. Posiada 20 – letnie doświadczenie w marketingu. Przez 10 lat zdobywała je w międzynarodowych korporacjach pracując w działach PR, komunikacji marketingowej. Zebrała doświadczenia z komunikacji marketingowej na rynkach B2B i B2C, prowadząc kampanie wprowadzania nowych produktów rynkowych lub budowania i zmiany marki. Od blisko 10 lat związana z 3. sektorem. Z satysfakcją i radością zbudowała sprawnie działający i dający fundacji różnorodne źródła dochodu fundraising, a co za tym idzie dużą grupę darczyńców w WWF Polska. Jej doświadczenie dotyczy zarówno pracy z darczyńcami indywidualnymi – w skali masowej, jak też indywidualnej, a także z darczyńcami korporacyjnymi. Z radością dzieli się ze swoimi klientami doświadczeniem w budowaniu zespołu jako infrastruktury dla fundraisingu. Bardzo bliskie jest jej zarówno strategiczne długofalowe planowanie, jak i detaliczne, operacyjne przygotowanie każdego etapu projektu. A najważniejszy staje się na koniec dialog z darczyńcą. Właścicielka Pracowni Coachingu i Fundraisingu ”Sentio”.

Emilia Paprzycka

Emilia Paprzycka

doktor socjologii, adiunkt na Wydziale Nauk Społecznych SGGW w Warszawie, pełnomocnik Dziekana ds. współpracy z gospodarką i koordynator ds. pracodawców kluczowych. Specjalizuje się w metodologii badań ilościowych i jakościowych – projektowaniu i strategiach analiz danych, a także implementacji perspektywy gender, naukowo zajmuje się problematyką przemian obyczajowości. Realizatorka i współrealizatorka projektów badawczych, także we współpracy z organizacjami pozarządowymi m.in. Fundacją MaMa – projekt Mama na uczelni i tata też, Fundacją Feminoteka i Fundacją Kreatywnych Rozwiązań EduKaBe – projekt Gender w podręcznikach. Autorka i współautorka artykułów i raportów, redaktor tematyczny czasopisma naukowego Dyskursy Młodych Andragogów. Członek Zespołu Ekspertów Zewnętrznych Narodowego Programu Foresight Polska 2020, a także stowarzyszeń profesjonalnych t.j. European Sociological Association, Women’s and Gender Studies, International Association for Relationship Research, Gender and Education Association.

Andrzej Pietrucha

Andrzej Pietrucha

Ukończył historię na Uniwersytecie Warszawskim oraz Charity Marketing and Fundraising w Cass Business School/City University w Londynie. Stypendysta British Council oraz Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe. Członek Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu oraz Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych. Przygodę z trzecim sektorem zaczynał od Fundacji Wspólna Droga (United Way Polska), następnie przez 7 lat związany z Fundacją ITAKA, gdzie zajmował się komunikacją i fundraisingiem. Od 2010 roku kieruje korporacyjną Fundacją BOŚ, która działa w obszarze ekologii, ochrony środowiska, promocji zdrowego stylu życia i wolontariatu. Jest też ekspertem i stałym współpracownikiem Fundacji Akademia Organizacji Obywatelskich – organizacji założonej przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, która wspiera profesjonalny rozwój menedżerów NGO w Polsce. Interesuje się historią PRL. Od dwóch dekad śpiewa w warszawskich chórach – obecnie w Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego.

Martyna Żak

Martyna Żak

Założycielka Instytutu Fundraisingu, konsultant i trener. Specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu organizacji non-profit. Absolwentka Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od ponad 15 lat związana z branżą marketingu oraz fundraisingu. Doświadczenia w marketingu zdobywała pracując w międzynarodowej agencji reklamowej Ogilvy, obsługującej największe światowe marki. Pełniła też funkcję Kierownika Działu Marketingu i Komunikacji, w trzeciej co do wielkości, prywatnej spółce medycznej w Polsce – Centrum Medycznym ENEL-MED S.A.
Ponad 6 lat pracowała w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce, gdzie pełniła funkcję Dyrektora Marketingu i Fundraisingu. Prowadzone przez nią kampanie fundraisingowe otrzymały 2 nagrody w jednym z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych EFFIE Awards, w kategorii non-profit, za najefektywniejsze kampanie fundraisingowe w Polsce. Odebrała także nagrodę Golden Arrow dla Najlepszego Marketera Bezpośredniego Roku.
Specjalizuje się w fundraisingu skierowanym do darczyńców indywidualnych oraz firm, ze szczególnym uwzględnieniem kampanii marketingu bezpośredniego (direct mailing, blind mailing, sms, e-mailing), segmentacji darczyńców w bazie danych oraz kampaniach 1% podatku. Obecnie pracuje w Instytucie Fundraisingu, gdzie prowadzi szkolenia i konsultacje dla organizacji pozarządowych.

Michał Mach

Michał Mach

Przedsiębiorca, trener, konsultant, koordynator projektów i projektant oprogramowania, posiada prawie 20 lat doświadczenia w działaniach na przecięciu technologii i działalności społecznej oraz w prowadzeniu przedsięwzięć biznesowych. Współzałożyciel projektu CiviCRM (wolne i otwarte oprogramowanie do zarządzania relacjami z otoczeniem w kampaniach społecznych), członek założyciel Stowarzyszenia 61, Stowarzyszenia Bank Drugiej Ręki, Stowarzyszenia Warszawski Hackerspace, współpracownik wielu organizacji pozarządowych. Pasjonat otwartości, transparentności, powszechności dostępu do wiedzy i pragmatycznego korzystania z Internetu i technologii informatycznych w przedsięwzięciach społecznych. Prywatnie entuzjasta gotowania, psychologii i tanga argentyńskiego.

Karolina Cyran-Juraszek

Karolina Cyran-Juraszek

Dyrektorka, managerka, obecnie trenerka i konsultantka wielu organizacji zajmujących się rozwojem podmiotów ekonomii społecznej. Doświadczona w zarządzaniu wieloma projektami, w tym ze środków unijnych (Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich, Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL, Program Operacyjny Kapitał Ludzki) oraz w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich. Ekspertka w kategorii „wolontariat pracowniczy” w Konkursie Dobroczyńca Roku, prowadzonym przez Akademię Rozwoju Filantropii, a także ekspertka społeczna w konkursie na Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku, prowadzonym przez Fundację Inicjatyw Społeczno Ekonomicznych. Związana z sektorem organizacji pozarządowych od 16 lat. W latach 2004-2008 kierowniczka projektu „Partnerstwo dla Rain Mana” fundacji SYNAPSIS, realizowanego we współpracy z siedmioma partnerami, w ramach IW EQUAL. Rezultatem projektu jest pierwsze funkcjonujące w Polsce przedsiębiorstwo społeczne, zatrudniające 24 dorosłe osoby z autyzmem. Przedsięwzięcie zostało nagrodzone tytułem „Najlepsza Inwestycja w Człowieka Europejskiego Funduszu Społecznego na rok 2007” i Europejską Nagrodą Przedsiębiorczości za rok 2007. Karolina Cyran-Juraszek kierowała przez dwa lata systemowym projektem w ramach Priorytetu 1.2. POKL, którego celem jest stworzenie zintegrowanego systemu wsparcia ekonomii społecznej w Polsce. Od dwóch lat działa w zespole Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, w którym zarządzała projektem Prove it PL!, w ramach którego współtworzyła część finansową innowacyjnego narzędzia do mierzenia oddziaływania i kapitału społeczno-ekonomicznego w przedsiębiorczości społecznej.

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk

Jak sam o sobie przewrotnie mówi, zarabia na życie opowiadaniem historii. Jego firma MIDEA tworzy silne marki dla Agory, AmRest czy Diners Club International. Od kilku lat współpracuje z INSPRO. Doradza start-upom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą – pisze blog o budowaniu marki, popełnił dwie książki: Zakamarki marki i Grywalizacja – obie znalazły się na pierwszym miejscu bestsellerów wydawnictwa Helion. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social mediów… Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.
Prywatnie – mąż Patrycji, ojciec Pawełka i Wiktorii. Miłośnik starych horrorów i filmów s-f. Nałogowy komputerowiec i gadżeciarz, zapalony fan nowych technologii, kinomaniak.

Wspieraj nasDziałamy dzięki Tobie

Pomagaj stale

Dołącz do Społeczności Aktywnych Obywateli

Włącz się

Wpłać

Pomóż nam wygrywać w sprawach ważnych dla nas wszystkich

Zostań Darczyńcą

Dołącz do nas

Czekamy na tych, którzy chcąc zmieniać Polskę, zaczynają od siebie

Czekamy na Ciebie

Kupujesz? Pomagasz!

Wspieraj nas robiąc zakupy w Internecie

Wspieraj przez FaniMani

Newsletter

Pozyskujesz 1% podatku? Szukasz inspiracji z zakresu pozyskiwaniu funduszy? Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak skutecznie wzmocnić potencjał Twój i Twojej organizacji!