Karolina Cyran-Juraszek
Ekspertka Centrum Wspierania Przedsiębiorczości Społecznej KLUCZ

Karolina Cyran-JuraszekSpecjalistka ds. inicjowania i wdrażania przedsięwzięć związanych z rozwojem ekonomii społecznej, pozyskiwania funduszy (POKL, RPO, FIO i in.), tworzenia partnerstw publiczno-prywatnych i ponadnarodowych, zarządzania finansami w NGO. Zajmuje się wdrażaniem standardów zarządzania poprzez projekty, które są zgodne z metodyką PCM (Zarządzanie Cyklem Projektu) i zalecane przez Komisję Europejską w projektach finansowanych przez EFS. Certyfikowana trenerka NGOs. Twórczyni pierwszego w Polsce przedsiębiorstwa społecznego dla osób z autyzmem.

Prywatnie szczęśliwa żona i mama bliźniaczek, Zuzi i Marysi, wielbicielka dobrej lektury, wykładów o zarządzaniu i australijskiego wina.

Janusz Reichel
Ekspert Centrum Wspierania Przedsiębiorczości Społecznej KLUCZ

Adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym w organizacjach z różnych sektorów, a w szczególności w społecznych i ekologicznych problemach zarządzania, w tym w zakresie społecznej odpowiedzialności. Posiada doświadczenie w zakresie monitoringu i ewaluacji działań społecznych.

W działalność sektora pozarządowego zaangażowany od 1991 roku. Obecnie m.in. w radzie fundacji Centrum Strategii i Rozwoju Impact (www.csri.org.pl). Instytutowi Spraw Obywatelskich doradzał w zakresie zarządzania strategicznego i doskonalenia struktur organizacyjnych.

Jako twórca amator jest autorem piosenek kilkakrotnie wydawanych w niezależnych wydawnictwach. Gdyby nie zabiegana rzeczywistość czytałby pasjami dzieła starożytnych.

Katarzyna Bryczkowska

Trenerka, konsultantka, coach, doradczyni zawodowa. Specjalizuje się w szkoleniach z przedsiębiorczości i ekonomii społecznej oraz w treningach z komunikacji interpersonalnej, zarządzania zespołem, planowania kariery zawodowej. Jako wolny strzelec współpracuje przy projektach rozwojowo-edukacyjnych z przedstawicielami sektora biznesowego, publicznego oraz pozarządowego. Stworzyła i zrealizowała koncepcję Szkoły Trenerów Biznesu Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, gdzie pełniła funkcję kierownika merytorycznego.

Finalistka Bizneswoman Roku 2008 w Konkursie „Sukces Pisany Szminką”. Prywatnie mama siedmioletniej Maliny. Miłośniczka Warszawy oraz szalona podróżniczka.

Witold Buraczyński

Witold BuraczyńskiAbsolwent Ekonomii w Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych na Politechnice Warszawskiej, zawodowo związany z projektami inwestycyjnymi oraz zarządzaniem operacyjnym przedsiębiorstw. Doświadczenie zawodowe zdobywane zarówno w firmach polskich jak i międzynarodowych koncernach.

Aktualnie zaangażowany – we współpracy z UNDP – wsparciem dla podmiotów ekonomii społecznej w roli Anioła Ekonomii Społecznej w przygotowaniu i realizowaniu projektów umożliwiających biznesowe wykorzystanie potencjału i pomysłów wspierających rozwiązywanie problemów społecznych w Polsce. Od niedawna zaangażowany w realizację projektu KLUCZ realizowanego przez INSPRO dla wsparcia podmiotów ekonomii społecznej na terenie Łodzi.

Rafał Górski

Rafał Górski

Absolwent Politechniki Łódzkiej, Uniwersytetu Gdańskiego, Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych, Akademii Coachingu oraz Studium Menedżerskiego Mini MBA, mgr inż. informatyki. Doktorant na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

Specjalizuje się w dobrym zarządzaniu i wprowadzaniu zmian w każdych okolicznościach. W pracy menedżerskiej, coachingowej i szkoleniowej wykorzystuje idee, metody oraz narzędzia pochodzące z różnych światów m.in. biznesu, organizacji społecznych, sportu, zakonów i wojska.

Z działalnością organizacji społecznych jest związany od 1995 roku, m.in. jako prezes zarządu Instytutu Spraw Obywatelskich, aktywista kampanii „Tiry na tory” i autor rubryki „Refleksyjnie o zarządzaniu dobrami” na portalu ngo.pl. Współpracował z Youth Business Poland i Instytutem Innowacji. Udziela się społecznie w pracach Izby Coachingu . Jest partnerem zarządzającym firmy Coachownia.

W czasie wolnym kształtuje swoje ciało, umysł i ducha, przygotowując się do „Selekcji”, gry terenowej opartej na testach do jednostek specjalnych, m.in. brytyjski SAS, polski GROM i amerykański Delta Force.

Magdalena Guzik

Magdalena GuzikPsycholog, coach, trener rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Absolwentka Psychologii Doradztwa Zawodowego i Organizacji na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu (Grupa TROP), Studium Treningu Grupowego (Instytut Treningu i Edukacji Psychologicznej) oraz Akademię Coachingu (Coaching Center). Posiada wszechstronne doświadczenie coachingowe: coaching kariery, osobisty oraz biznesowy (zaawansowane projekty inżynierskie) oraz szkoleniowe w zakresie rozwoju umiejętności psychospołecznych oraz zarządzania projektami dla firm, administracji i organizacji pozarządowych.

Współtworzyła i prowadziła ośrodek dla osób wykluczonych społecznie przy Stowarzyszeniu „Otwarte Drzwi”. Przez wiele lat działa na rzecz Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Klienci, dla których realizowała projekty to min.: Egis Polska, GAZ-SYSTEM S.A., Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, PGE GiE, Pioneer Pekao TFI SA, RWE Polska, Urząd ds. Cudzoziemców, Valeo Electric and Electronics System Polska, VTS Clima.

Mama 1,5 rocznej Marysi. W czasie wolnym uwielbia fotografować oraz wędrować po górach.

Aleksandra Kiełczewska

Aleksandra KiełczewskaWiceprezes Fundacji Anioły Filantropii, fundraiser, specjalista ds. PR, doradca organizacji pozarządowych w zakresie pozyskiwania funduszy, koordynator pierwszej w Polsce Koalicji organizacji pozarządowych na rzecz 1% podatku. Absolwentka studiów PR Szkoły Głównej Handlowej, Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, studiowała również filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Pracowała w Fundacji ITAKA, Polskim Stowarzyszeniu Fundraisingu, Fundacji Banku Ochrony Środowiska. Jako fundraiser planowała i koordynowała kampanie 1% oraz współpracowała z firmami np.: Agora SA, Awena, Axel Springer, Bauer Media Group, Broker FM, Burda Media, Clear Channel, Diebold, Film Garden, Grono, Grupa o2, Hotel InterContinental, MetroMedia, podatki.biz, PolskaPresse, Telekomunikacja Polska, TaxNet, TVN S.A., Zarząd Transportu Miejskiego, Złote Tarasy.

W ramach Koalicji PomagamPodatkiem.pl koordynowała Kampanię 1% dla organizacji takich jak: Polska Akcja Humanitarna, WWF, Fundacja Agnieszka, Sursum Corda, Fundacja Dzieciom Pomagaj, Saltom, Alarmowy Fundusz Nadziei na Życie, Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci ze Złożoną Niepełnosprawnością „Potrafię więcej” i Fundacja Integracja.

Autorka licznych artykułów o tematyce fundraisingowej. Pomysłodawca i autorka programu merytorycznego Podyplomowych Studiów z Fundraisingu i Zarządzania Organizacją Pozarządową w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie www.studiafundraising.pl Trener i doradca organizacji pozarządowych w zakresie fundraisingu i tworzenia strategii.

Bogdan Kępka

Bogdan Kępka

Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach (specjalizacje: zarządzanie i marketing, zarządzanie środowiskiem, ekologia). Obecnie uczęszcza na Studium Doktoranckie na Politechnice Warszawskiej. Przedsiębiorca, trener i doradca biznesowy. Zajmuje się inicjatywami klastrowymi i klastrami gospodarczymi, powiązaniami kooperacyjnymi, siecią współpracy (w tym spółdzielnie socjalne, spółki non for profit).

Prowadzi własną firmę rodzinną (www.ekomarketing.net), prowadzi zajęcia, pracuje dla sfery publicznej, instytucji otoczenia biznesu (stowarzyszenia, fundacje) i świata nauki (uczelnie, instytucje naukowo-badawcze). Ostatnio zajmuje się firmami rodzinnymi i sposobami połączenia pokoleń w biznesie. Interesuje się sportem, muzyką, humorem, ekologicznym stylem życia.

Monika Kowner-Grzegorek

Monika Kowner-GrzegorekUr. 1976r w Łodzi, absolwentka Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych UŁ oraz Podyplomowego Studium Rachunkowości Zarządczej i Controllingu UŁ, uczestnik wielu szkoleń z zakresu księgowości i kadr w Łódzkim Stowarzyszeniu Księgowych, odbyła kurs dla członków do Rad Nadzorczych Spółek z udziałem Skarbu Państwa, posiada Certyfikat Księgowy nr 36594/2010, przez wiele lat uczestniczyła w szkoleniach z zakresu funkcjonowania trzeciego sektora organizowanych przez OPUS oraz Instytut Europejski.

Od 1999 roku jako księgowa, od 2008 roku fundator i prezes Fundacji Ogród Serca, od 2011 roku prowadzi własne biuro rachunkowe, trener i doradca z zakresu księgowości oraz kard i płac, pracuje na wielu programach księgowych, od 2011 roku główna księgowa INSPRO, wspiera działalność wielu organizacji pozarządowych w kraju, organizuje  warsztaty dla rodziców z zakresu świadomego rozwoju i rodzicielstwa.

Wpiera łódzkie domy dziecka i jest w Partnerstwie na rzecz walki z biedą. Jako matka dwóch nastoletnich synów pracuje nad tym jak wychować dobre, mądre, zdrowe i szczęśliwe dzieci. Miłośniczka Brayana Tracy i Colin Rose. Jej pasją są podróże, zwiedziła całą Europę oraz część Afryki. Uwielbia podejmować nowe wyzwania. Nie stroni od siłowni i innych sportów.

Agnieszka Krawczyk

Agnieszka Krawczyk

Absolwentka prawa i Podyplomowego Studium Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Łódzkim. Odbyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Łodzi. Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach praktyk aplikacyjnych, pracy w organizacjach pozarządowych oraz przy obsłudze podmiotów gospodarczych i podmiotów ekonomii społecznej (przede wszystkim spółdzielni socjalnych).

Brała udział w pracach nad projektem ustawy o firmie społecznej, była członkinią grupy ds. lobbingu i legislacji powołanej w ramach realizacji projektu „KŁOS”.

Lidia Kuczmierowska

Lidia Kuczmierowska

Szkoleniowiec i konsultant, praktyk zarządzania w organizacjach i biznesie.

 

 

 

Marek Jankowski

Marek Jankowski

Autor poradników dla przedsiębiorców, dziennikarz, trener biznesu. Były dziennikarz radiowy (m.in. RMF FM i Polskie Radio), obecnie właściciel Atomedia Consulting oraz wydawca i redaktor naczelny czasopisma branżowego. Napisał dwie książki: „Mała wielka firma” oraz „Pułapki small biznesu”.

Od stycznia 2009 r. razem z Pawłem Tkaczykiem współtworzy podcast „Mała wielka firma”. Ukończył studia podyplomowe na wrocławskiej Akademii Ekonomicznej oraz Szkołę Trenerów Biznesu Moderatora.

Monika Pabijańska

Konsultantka ds. PR, trenerka. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego oraz Łódzkiej Szkoły Trenerów. Słuchaczka podyplomowych studiów „PR w praktyce” na Akademii im. L. Koźmińskiego. Laureatka ogólnopolskiego konkursu „PRaktykuj za granicą”. Stażowała w Wielkiej Brytanii i Francji. Specjalizuje się w komunikacji dla podmiotów ekonomii społecznej oraz jednostek samorządu terytorialnego. Z sektorem pozarządowym związana od 8 lat. Prywatnie miłośniczka żagli i muzyki chill-out.

Angelika Pasek-Gilarska

Angelika Pasek-GilarskaAbsolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (rocznik 1997) oraz zarządzenia organizacjami pozarządowymi w Collegium Civitas. Od wielu lat związana z wieloma fundacjami i stowarzyszeniami, dla których prowadzi obsługę prawną. Specjalizuje się w prawie ngo oraz prawie pracy. Doświadczony trener.

 

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk

Od 2000 roku prowadzi agencję reklamową MIDEA, która – jak sam określa – pomaga klientom w opowiadaniu ich historii. Jego specjalizacją jest marketing oraz branding, czyli budowanie silnej marki. Autor książki „Zakamarki marki” wydanej przez One Press. Mocno zorientowany na nowoczesny marketing, prowadzi blog od 2004 roku, jest założycielem największej grupy marketingowej w portalu GoldenLine. Chętnie dzieli się wiedzą wykładając na uczelniach wyższych lub prowadząc szkolenia. Wśród firm, z którymi współpracował, są m.in. Agora, Diners Club, INSPRO, PLL LOT czy American Restaurants. Prywatnie miłośnik starych horrorów klasy „B” i dobrej literatury science-fiction. Uwielbia literki.