Biznes społeczny w koronie: Rachunek sumienia i nowa strategia dla biznesu społecznego

  • tablica notatki

Epidemia pokazała, że niezależnie od branży wiele przedsiębiorstw społecznych wpadło w poważane tarapaty. Dajecie nam znać, że potrzebujecie wsparcia ekspertów. I że kryzys może być dobrym momentem na to, żeby przemyśleć swój biznes od nowa. Dlatego w ramach cyklu #Biznes społeczny w koronie proponujemy Wam bezpłatne doradztwo strategiczne.

Pomysł narodził się podczas śniadania z Centrum KLUCZ, które odbyło się już w formule online 29 października 2020 r. To właśnie wtedy wspólnie doszliśmy do wniosku, że ten kryzys jest okazją do rachunku sumienia i przemyślenia na nowo sposobów realizacji misji i wizji organizacji. To także okazja, żeby już dziś odpowiedzieć sobie na pytanie – jak będzie wyglądał mój biznes społeczny za rok?

CO PROPONUJEMY?

Mój biznes społeczny za rok – doradztwo strategiczne w formule online lub na żywo (w zależności od indywidualnych potrzeb i ustaleń z wybranym doradcą).
Doradztwo pomoże Ci zaplanować rozwój biznesu społecznego, dzięki spojrzeniu, wiedzy i doświadczeniu eksperta zewnętrznego.

Podczas doradztwa będziemy próbować odpowiadać na następujące pytania:

  • Co mogę zrobić już dzisiaj inaczej?
  • Jak zróżnicować działania organizacji, żeby nie stać tylko na jednej nodze?
  • Jakie działania rozwinąć, a jakie ograniczyć?
  • Na co pozwala mój statut? Jakie miałem/miałam pomysły przy jego uchwalaniu?

DLA KOGO?

  • dla przedsiębiorców społecznych,
  • dla liderów organizacji prowadzących działalność ekonomiczną (odpłatną i/lub gospodarczą).

WYBIERZ DORADCĘ

Dla organizacji z subregionu:

Kinga ChrzanowskaKinga Chrzanowska – absolwentka animacji kultury na Wydziale Polonistycznym Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe z doradztwa zawodowego oraz Podyplomowe Studia Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada m.in. licencje menedżera projektu Prince 2. Specjalista ds. organizacji pozarządowych, trener, doradca. Związana zawodowo z sektorem pozarządowym od 2000 r. Analityk kondycji finansowej PES w Funduszu PAFPIO, wieloletnia koordynatorka projektów finansowanych ze środków UE, trenerka i doradczyni w zakresie zarządzania finansami i rozliczania projektów, a także ryzyka projektowego. Pełna energii oraz zapału do działania. Interesuje się życiem na pograniczu kultur, lubi rozmawiać, poznawać nowych ludzi, podróżować.

Dla organizacji z Łodzi i z subregionu:

Anna Dudek-Lisowska – ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego, gdzie zdobyła tytuł magistra prawa oraz studia doktoranckie na Wydziale Prawa Uniwersytetu Śląskiego. Jest absolwentką studiów podyplomowych na Uniwersytecie Łódzkim w zakresie Organizacji Pomocy Społecznej (2010) oraz Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy na kierunku Ekonomia Społeczna (2013). Od 2008 roku zawodowo związana z przygotowywaniem wniosków o dofinansowanie projektów oraz ich realizacją, głównie jako koordynator. Od listopada 2017 r. Prezes Zarządu Fundacji Idee Społeczne FIDEES. Doradca i specjalista ds. zamówień publicznych w Ośrodku Wsparcia Ekonomii Społecznej Centrum KLUCZ”. Prywatnie rozkoszuje się pięknem Łódzkiego, mieszkając z mężem i córką w sielskiej okolicy łąk i lasów. Uwielbia podróże. Lubi pracować w otoczeniu ludzi z dystansem do siebie i do świata. Jest wizjonerką i nieustannie poszukuje nowych rozwiązań, inicjatyw, koncepcji.

 

Marta StępniakMarta Stępniak – absolwentka socjologii na Uniwersytecie Łódzkim, skończyła studia podyplomowe z rachunkowości, doradztwa biznesowego i konsultanta ds. zamówień publicznych. Certyfikowana księgowa (certyfikat Ministerstwa Finansów). Od 2006 zawodowo związana z trzecim sektorem, w którym zdobyła doświadczenie w zarządzaniu PES, a także w finansach i księgowości. W Instytucie od 2019, zaangażowana w działania Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej Centrum KLUCZ. Lubi czytać kryminały, oglądać z mężem filmy i seriale sci-fi (np. Star Trek), ale w kosmos na razie nie leci, ponieważ jest domatorką z 2 skrzatów do odchowania. W wolnym czasie, którego mało, lubi pływać, ale z braku czasu na ruch, a może ze względu na jego nadmiar w domu, zainteresowała się ostatnio nieruchomościami.

 

Karolina FijołekKarolina Fijołek-Głowacka – Absolwentka historii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i kulturoznawstwa ze specjalnością promocja sztuki na Uniwersytecie Łódzkim. Certyfikowany doradca biznesowy. Ukończyła kurs trenerski I stopnia. Z Instytutem związana od 2013 r., głównie z Centrum KLUCZ, od 2016 r. w Ośrodku Wsparcia Ekonomii Społecznej Centrum KLUCZ jako kluczowy doradca ogólny i biznesowy pracuje z organizacjami, które wstąpiły na drogę działalności ekonomiczne.. Doradza co robić, by organizacje działały sprawnie i rosły w siłę. Uwielbia czytać, przede wszystkim książki i przede wszystkim na nadbałtyckiej plaży. Odkrywa zalety kolorowanek antystresowych.

JAK SKORZYSTAĆ Z DORADZTWA?

Aby skorzystać z doradztwa wyślij e-mail na wybrany adres i podaj imię i nazwisko doradcy, którego wsparciem jesteś zainteresowany.

Podmioty ekonomii społecznej zarejestrowane w Łodzi, prowadzące działalność ekonomiczną (tj. aktywną działalność odpłatną lub posiadające wpis do Rejestru Przedsiębiorców)Karolina Fijołek-Głowacka, e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl, tel.  512 034 281.

Podmioty ekonomii społecznej i jednostki samorządu terytorialnego z powiatów: łaskiego, łódzkiego-wschodniego, opoczyńskiego, pabianickiego, tomaszowskiego, rawskiego, zduńskowolskiego: Justyna Matusiak, e-mail: justyna.matusiak@instytut.lodz.pl; tel. 504 388 885.