Dbamy o Wasz dobry sen – zapraszamy na szkolenie z rachunkowości!

  • finanse i księgowość

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu „Rachunkowość i opodatkowanie w podmiotach ekonomii społecznej”, które odbędzie się w Zofiówce (gmina Tuszyn) w dniach 23-24 lipca 2018 r.

Miejsce: ośrodek szkoleniowy Przystanek Zofiówka, Zofiówka, ul. Stanisławowska 2, 95-080 Tuszyn

Termin: 23 lipca – 24 lipca (godz. 9.00-17.00)

Kto może wziąć udział w szkoleniu?

Mieszkańcy 7 powiatów woj. łódzkiego: łódzkiego-wschodniego, pabianickiego, łaskiego, rawskiego, tomaszowskiego, opoczyńskiego i zduńskowolskiego w tym:

  1. przedstawiciele podmiotów ekonomii społecznej (stowarzyszeń, fundacji, spółdzielni socjalnych) – w szczególności członkowie zarządów oraz osoby zajmujące się księgowością w organizacjach
  2. osoby zainteresowane założeniem podmiotu ekonomii społecznej
  3. pracownicy samorządowych, w szczególności osoby odpowiedzialne za współpracę z organizacjami.

Skrócony program szkolenia:

  1. Różnice pomiędzy działalnością nieodpłatną, odpłatną i gospodarczą
  2. Plan kont w podmiotach ekonomii społecznej
  3. Przychody i koszty w ujęciu księgowym i podatkowych – zasady ewidencji
  4. Obowiązki i odpowiedzialność w rachunkowości podmiotów ekonomii społecznej
  5. Zasady sporządzania sprawozdania finansowego
  6. Zasady dysponowania wynikiem finansowym
  7. Podatek dochodowy od osób prawnych w podmiotach ekonomii społecznej
  8. Podatek VAT w podmiotach ekonomii społecznej
  9. Praktyczne wypełnianie druków CIT 8, CIT 8/O i CIT D

Szczegółowy program szkolenia

Jaki jest cel szkolenia?

Poznanie przez uczestników podstawowych zasad funkcjonowania rachunkowości w organizacji i praktycznych rozwiązań w zarządzania nią. 

Co zyskasz uczestnicząc  w szkoleniu?

  • praktyczną wiedzę z zakresu rachunkowości w podmiotach ekonomii społecznej,
  • rzetelne i kompleksowe informacje na temat prawnych wymogów z zakresu rachunkowości i opodatkowania PES,
  • możliwość nawiązania kontaktów z doświadczonymi doradcami z obszaru finansów, księgowości, podatków i uzyskania dalszego, zindywidualizowanego wsparcia od zespołu Centrum KLUCZ.

Szkolenie poprowadzi:

Justyna BartosiewiczJustyna Bartosiewicz – absolwentka studiów magisterskich z zakresu finansów publicznych i podatków, studiów podyplomowych  z zakresu rachunkowość, a także z audytu wewnętrznego i kontroli finansowej. Trener, wykładowca i doradca. Jest prezesem dwóch spółek oraz Fundacji, posiada certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów, zajmuje się przede wszystkim rachunkową i podatkową obsługą podmiotów ekonomii społecznej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując wiele lat w Izbie Skarbowej w Katowicach oraz w Urzędzie Miasta Katowice. Pełniła również funkcję członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

 

Jak się zgłosić na szkolenie?

Aby się zgłosić, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i:

  1. zeskanowany/ sfotografowany przesłać na adres e-mail  justyna.matusiak@inspro.org.pl
  2. wysłać pocztą (liczy się data wpływu) na adres: Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) ul. Pomorska 40, 91-408 Łódź
  3. złożyć osobiście w biurze INSPRO w Łodzi przy ul. Pomorskiej 40
  4. lub przesłać faxem na numer: 42 630 17 49.

W przypadku dużej ilości zgłoszeń Organizator zastrzega sobie prawo do zaproszenie max. 2 osób z jednej organizacji.  Zgłoszenia przyjmujemy do 16 lipca 2018 r.

 

kontaktW przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:
Justyna Matusiak: justyna.matusiak@inspro.org.pl, tel. 512-034-254 | 42 630 17 49

Ważne: Nie zapewniamy Uczestnikom noclegu. Każdy Uczestnik otrzyma wyżywienie w czasie szkolenia (całodzienną przerwę kawową oraz lunch). Uczestnik może liczyć na częściowy zwrot kosztów dojazdu.