Spotkaj się z doradcą marketingowym i rozwijaj swój biznes społeczny

Zapraszamy do skorzystania z bezpłatnego doradztwa marketingowego. W trakcie indywidualnych spotkań z naszym doradcą dowiesz się, jak zaistnieć na rynku – czy w ramach działalności odpłatnej, czy gospodarczej.

Co to jest marketing?

Zwykle na to pytanie padają różne odpowiedzi. Tymczasem, mówiąc krótko, dobry marketing jest jak dobrze działający mechanizm. Działa, jeśli zachowamy pewną dość prostą logikę najpierw w myśleniu, a potem w planowaniu działań związanych z naszą obecności na rynku.

Po pierwsze: klient – zawsze warto zapytać, kim on właściwie jest i czego faktycznie potrzebuje. Dzięki temu zmniejszymy ryzyko błędnych decyzji już na początku. Dlatego jednym z obszarów doradztwa może być wspólne zastanowienie się nad tym, skąd czerpać wiedzę o kliencie albo jak wykorzystać informacje, które już mamy, żeby wiedzieć, komu i co powinniśmy zaoferować.

Po drugie: produkt lub usługa – na tym etapie kluczowym pytaniem jest to, w jaki sposób wykorzystać wiedzę o kliencie, aby zaoferować mu produkt/usługę, których klient faktycznie potrzebuje i które wydadzą mu się atrakcyjne, lepsze od tego, co oferuje konkurencja. Kolejnym istotnym obszarem doradztwa może więc być kwesta projektowania produktów/usług i ich odpowiedniego „opakowania” po to, żeby łatwiej było nam je sprzedać.

Po trzecie: promocja – trzeci ważny obszar w myśleniu marketingowym. Jeśli mamy dobrą diagnozę klienta i dostosowaliśmy produkt/usługę do jego potrzeb, pozostaje nam tylko odpowiednio naszemu klientowi ten produkt/usługę zaoferować. W ramach doradztwa możemy się wspólne zastanowić, jak to zrobić skutecznie.

Jeśli sądzisz, że potrzebujesz fachowej wiedzy w którymś z tych obszarów, albo planujesz rozpoczęcie działalności rynkowej i chcesz to zrobić skutecznie, spotkaj się z naszym doradcą 🙂


Joanna Szymańska – absolwentka dziennikarstwa oraz studiów podyplomowych z zakresu Public Relations oraz Zarządzania Projektami w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie, a także studiów z zakresu Design Management – zarządzania procesem rozwoju nowego produktu, prowadzonych przez Szkołę Główną Handlową i Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Pracę zawodową rozpoczęła w biznesie, jednak od dwunastu lat związana zawodowo z trzecim sektorem. Najpierw z Fundacją Batorego, potem z Fundacją SYNAPSIS. Od dziesięciu lat szkoli i doradza instytucjom publicznym i organizacjom pozarządowym oraz przedsiębiorstwom społecznym w obszarach związanych z marketingiem, komunikacją oraz pozyskiwaniem funduszy od biznesu i darczyńców indywidualnych.


Kto może skorzystać z doradztwa:

  • przedstawiciele podmiotów ekonomii społecznej prowadzących działalność ekonomiczną (fundacji i stowarzyszeń prowadzących działalność gospodarczą i/lub aktywną działalność odpłatną pożytku publicznego, spółdzielni socjalnych i spółek non profit) zarejestrowanych na terenie Łodzi lub na terenie subregionu I województwa łódzkiego (powiaty łódzki-wschodni, pabianicki, łaski, zduńskowolski, rawski, opoczyński, tomaszowski),
  • przedstawiciele podmiotów ekonomii społecznej nie prowadzących działalności ekonomicznej zarejestrowanych na terenie subregionu I województwa łódzkiego (powiaty łódzki-wschodni, pabianicki, łaski, zduńskowolski, rawski, opoczyński, tomaszowski),
  • grupy nieformalne i osoby indywidualne zainteresowane założeniem podmiotu ekonomii społecznej, mieszkające na  terenie subregionu I województwa łódzkiego (powiaty łódzki-wschodni, pabianicki, łaski, zduńskowolski, rawski, opoczyński, tomaszowski).

Aby umówić się na spotkanie, skontaktuj się z nami:

Karolina Fijołek e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl; tel. 512 034 281 – organizacje z Łodzi
Aleksandra Podkońska e-mail: aleksandra.podkonska@instytut.lodz.pl; tel. 519 300 647 – organizacje, grupy nieformalne i osoby indywidualne z terenu województwa łódzkiego (powiaty łódzki-wschodni, pabianicki, łaski, zduńskowolski, rawski, opoczyński, tomaszowski)

Dodaj nam MOCy!

Od 2004 roku działamy na rzecz zmiany społecznej. Bo DNA Instytutu Spraw Obywatelskich to walka o dobro wspólne i mobilizowanie obywateli do działania. O dobro, które jest bliskie każdej i każdemu z nas, jak np. czyste powietrze, cisza za oknem, bezpieczna żywność czy wspólna przestrzeń. Oraz o dobro, które jest tylko pozornie dalekie: obywatelską inicjatywę ustawodawczą, referendum czy radę pracowników.

By działać skutecznie, potrzebujemy stałego i pewnego budżetu. Pomóż nam stawić czoła codziennym wyzwaniom. Dorzuć się do działań Instytutu.

Dziewczynka z uniesioną pięścią, w stroju superbohaterki z biało-czerowną peleryną