Drugi Europejski Kongres Samorządów

Europejski Kongres Samorządów

Dziś i jutro (5-6 kwietnia 2016 r.) odbywa się w Krakowie II Europejski Kongres Samorządów. Jest to miejsce wymiany poglądów oraz spotkań liderów samorządowych z przedstawicielami administracji państwowej, organizacji pozarządowych i biznesu. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Współczesny samorząd – mieszkańcy, współpraca, innowacje”

Podczas wydarzenia odbędzie się ponad 50 panelów dyskusyjnych, warsztatów i bloków tematycznych.

W szczególności polecamy panel „Na dwóch kołach – jak sprawić, aby miasto było przyjazne mieszkańcom?”, który będzie moderował Rafał Górski, prezes INSPRO.
Odbędzie się on w piątek (6.04) w godzinach godz. 11:20-12:20 w sali Wisła

Moda na korzystanie z roweru zyskuje coraz więcej zwolenników. Jazda na rowerze jest dobra dla zdrowia, polepsza jakość życia oraz jest wyrazem troski o środowisko naturalne. Miasta coraz chętniej inwestują w odpowiednią infrastrukturę – ścieżki rowerowe i parkingi – umożliwiające wygodne, szybkie i bezpieczne dotarcie do celu podróży. Jak długo potrwa rowerowa rewolucja? I z jakimi zagrożeniami dla rozwoju skutecznej polityki zrównoważonego transportu powinniśmy się liczyć?

W dyskusji będą brać udział:

  • Antoine Godbert, Radny Miasta ds. Europejskich, Miasto Tours, Francja
  • Zygmunt Zmuda Trzebiatowski, Przewodniczący Rady Miasta, Miasto Gdynia, Polska
  • Marcin Dumnicki, Członek Zarządu, Stowarzyszenie „Kraków Miastem Rowerów”, Polska
  • Wojciech Makowski, Oficer Rowerowy, Miasto Poznań, Polska
  • Piotr Grzymowicz, Prezydent, Urząd Miasta Olsztyn, Polska

Program EKS (pdf)

INSPRO jest partnerem instytucjonalnym Europejskiego Kongresu Samorządów.

Przejdź do archiwum tekstów na temat:

Lepszy transport Miasto w ruchu

Przejdź na podstronę inicjatywy:

Co robimy / Lepszy transport

Być może zainteresują Cię również:

Lepszy transport
Tiry na tory

Organizacje społeczne proszą KE o zablokowanie przesunięcia 4,8 mld zł z kolei na drogi

Ponad 20 organizacji społecznych z całego kraju, zwróciło się do Komisji Europejskiej o przyjrzenie się zapowiedzianemu przez premiera Donalda Tuska przesunięciu środków unijnych z inwestycji kolejowych na drogowe. W tej sprawie wymagana jest zgoda Komisji Europejskiej. Organizacje ekologiczne, w tym również Instytut Spraw Obywatelskich argumentują, że stan infrastruktury kolejowej w Polsce jest bardzo zły, gorszy niż drogowej, a dotychczasowe działania rządu są niewystarczające, aby kraj mógł wypełnić cele wspólnotowe w zakresie zrównoważonego transportu. Zgodnie ze Strategią Göteborską celem miało być obniżenie w 2010 r udziału transportu drogowego do poziomu z 1998 roku. Polska z tego zdecydowanie się nie wywiązuje - udział transportu drogowego wzrósł dla przewozów pasażerskich z 89,5% w 1998 r. do 93,8% w 2008 r., a dla przewozów towarowych odpowiednio z 52,9% do 75.9%. Tymczasem dane dla całej Unii, a zwłaszcza dla krajów piętnastki pokazują, że inne kraje radzą sobie z tym celem. Jaki jest stosunek polskich władz dla realizacji tych celów najlepiej świadczy całkowity brak reakcji Ministerstwa Infrastruktury na niedawne żądanie przez PKP PLK ograniczenia o 10% pracy przewozowej od Przewozów Regionalnych i PKP Intercity w związku z zaległościami płatniczymi - zwraca uwagę Krzysztof Rytel z Centrum Zrównoważonego Transportu.